Índex
Capítol I. Denominació,
objecte, domicili i àmbit 2
Capítol II. Els membres
de l’Associació, els seus drets i
les seves obligacions 3
Capítol III. L'Assemblea
General 4
Capítol IV. La Junta Directiva 6
Capítol V. El president
i el vicepresident 8
Capítol VI. El tresorer i
el secretari 9
Capítol VII . Les
comissions o grups de treball 9
Capítol VIII. El
règim econòmic 10
Capítol IX. El règim
disciplinari 11
Capítol X. La dissolució 11
ESTATUTS
AFA ESCOLA GUERAU DE JORBA. REVISIÓ SETEMBRE 2019.
ESTATUTS
Capítol
I. La denominació, els fins i el domicili
Article
1
L’Associació Associació
de Famílies d’Alumnes de l’Escola Guerau de Jorba es regeix per aquests
estatuts, per la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, del dret a l'educació,
el Decret 202/1987, de 19 de maig, del Departament d'Ensenyament i les restants
disposicions d'aplicació, i subsidiàriament per la Llei 4/2008, de 24 d’abril,
del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones
jurídiques, i la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret
d’associació.”
Article
2
Els fins de l’associació són:
a) Donar suport i assistència als
membres de l'Associació i, en general, als pares, mares o tutors, als mestres i
als alumnes del centre i també, als seus òrgans de govern i de participació, en
tot allò que fa referència a l'educació dels alumnes matriculats al centre.
b) Vetllar pel respecte als drets dels
alumnes i per l'efectiva igualtat d'aquests drets, sense discriminació per
raons socials, econòmiques, ideològiques, religioses, de raça, de sexe ni
discapacitat.
c) Promoure la participació de mares i
pares dels alumnes en la gestió del centre.
d) Assistir els pares, mares i tutors
dels alumnes en l'exercici dels seus dret a intervenir en el control i la
gestió del centre quan sigui sostingut amb fons públics.
e) Facilitar la col·laboració del centre
en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de l'entorn.
f) Vetllar perquè el centre educatiu
sigui una escola sana, solidària, democràtica i respectuosa amb els costums i
tradicions de l'entorn sociocultural i
respectuosa amb el medi ambient.
g) Col·laborar amb les activitats
educatives del centre i cooperar amb el Consell Escolar en l'elaboració de
directrius per la programació d'activitats complementàries , extraescolars o de
serveis.
h) Promoure i organitzar la realització
d'activitats extraescolars artístiques, culturals, esportives i recreatives que
contribueixin al desenvolupament dels alumnes.
i) Promoure la plena realització del
principi de gratuïtat de l'ensenyament.
j) D'altres que, en el marc de la
normativa educativa, els assignin els seus estatuts.
En queda exclòs tot ànim de lucre.
Per aconseguir les seves finalitats,
l’associació podrà realitza les activitats següents:
- Acollida matinal (i si s'escau tarda)
- Activitats extraescolar de tarda o
migdia
- Casals d'estiu
- Gestió dels xandalls escolars o altre
indumentària o material escolar.
- Participació en les festes de l'escola
de Nadal, carnestoltes final de curs i les que es decideixi participar
- Festa de la tardor o primavera segons
es pacti amb l'escola.
- Organització de campanyes econòmiques
que es decideixi (per recaptar fons per solidaritat com "la Marató",
o per la pròpia entitat.
- Altres activitats o col·laboracions
que es creguin oportunes per la Junta.
Article
3
b). Les funcions d’aquesta associació
s’exerceixen majoritàriament a Catalunya.
Capítol
II. Els membres de l’associació, els seus drets i les seves obligacions
Article
4
Poden ser socis de l'associació els
pares i mares o els representants legals dels alumnes matriculats al centre que
manifestin la seva voluntat de pertànyer com a tals a l'entitat.
L'admissió de socis és facultat de la
Junta Directiva, que l'acorda un cop la persona que l’ha sol·licitat ha
acreditat la seva condició de pare o mare o tutor d'un o més alumnes del
centre.
Article
5
Són drets dels membres de l’associació:
1. Assistir amb veu i vot a les reunions
de l’Assemblea General.
2. Elegir o ser elegits per als llocs de
representació o per exercir càrrecs directius.
3. Exercir la representació que se'ls
confereixi en cada cas.
4. Intervenir en el govern i les
gestions, en els serveis i les activitats de l'associació, d'acord amb les
normes legals i estatutàries.
5. Exposar a l'Assemblea i a la Junta
Directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de
l'associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
6. Sol·licitar i obtenir explicacions
sobre l'administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris de
l'associació.
7. Ésser escoltats prèviament a
l'adopció de mesures disciplinàries.
8. Rebre informació sobre les activitats
de l'associació.
9. Fer ús dels serveis comuns que
l'associació estableixi o tingui a la seva disposició.
10. Formar part dels grups de treball.
11. Posseir un exemplar dels estatuts.
12. Consultar els llibres de
l'associació.
Article
6
Són deures dels membres de l'associació:
1. Comprometre's amb les finalitats de
l'associació i participar activament per assolir-les.
2. Contribuir al sosteniment de
l'associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions
econòmiques fixades pels estatuts i aprovades d'acord amb aquests.
3. Complir la resta d'obligacions que
resultin de les disposicions estatutàries.
4. Acatar i complir els acords
vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l'associació.
Article
7
Són causes per ser donat de baixa de
l'associació:
1. Que ho decideixi la persona
interessada, que ha de comunicar per escrit la seva decisió a la Junta
Directiva.
2. No
satisfer les quotes fixades.
3. No complir les obligacions
estatutàries.
4. Pèrdua de la condició de pare o mare
d'alumne, de la pàtria potestat o de la
representació legal”.
Capítol
III. L'Assemblea General
Article
8
a) L'Assemblea General és l'òrgan sobirà
de l'associació; els seus membres en formen part per dret propi i
irrenunciable.
b) Els membres de l'associació, reunits
en Assemblea General legalment constituïda, decideixen per majoria els
assumptes que són competència de l'Assemblea.
c) Tots els membres queden subjectes als
acords de l'Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i
els presents que s'han abstingut de votar.
Article
9
L'Assemblea General té les facultats
següents:
1. Aprovar, si escau, la gestió de
l’òrgan de govern, el pressupost i els comptes anuals.
2. Elegir i separar els membres de
l'òrgan de govern i controlar-ne l'activitat.
3. Modificar els estatuts.
4. Acordar la forma i l’import de les
contribucions al finançament de l’associació o al pagament de les seves
despeses, incloent-hi les aportacions al patrimoni de l’associació.
5. Acordar la transformació, la fusió,
l’escissió o la dissolució de l’associació.
6. Acordar l’ingrés i la baixa en
federacions o confederacions.
7. Sol·licitar la declaració d’utilitat
pública.
8. Aprovar el reglament de règim intern
i les seves modificacions.
9) Conèixer les sol·licituds presentades
per ser soci, i també les altes i les baixes per una raó diferent de la
separació definitiva.
10. Ratificar, si escau, la baixa
disciplinària i les altres sancions imposades per la Junta Directiva per faltes
molt greus.
11. Resoldre sobre les qüestions que no
estiguin expressament atribuïdes a cap altre òrgan de l’associació.
Article
10
a) L'Assemblea General es reuneix en
sessió ordinària com a mínim un cop l'any, dins dels sis mesos següents a la
data de tancament de l’exercici econòmic.
b) L'òrgan de govern pot convocar
l'assemblea general amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri
convenient, i ho ha de fer quan ho sol·liciti un 10 % dels associats; en aquest
cas, l'assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de
la sol·licitud.
Article
11
a)L'Assemblea és convocada per l'òrgan
de govern mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l'ordre
del dia, el lloc, la data i l'hora de la reunió.
b) La convocatòria s'ha de comunicar
quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un
escrit adreçat al domicili que consti en la relació actualitzada d'associats i
associades que ha de tenir l'associació.
c) Les reunions de l'Assemblea General,
les presideix el president de l'associació. Si no hi és, l'han de substituir,
successivament, el vicepresident o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha
d'actuar com a secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.
d) El secretari redacta l'acta de cada
reunió, que ha de signar junt amb el president, amb un extracte de les deliberacions,
el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i la llista
de les persones assistents.
e) Al començament de cada reunió de
l'Assemblea General es llegeix l'acta de la sessió anterior a fi que s'aprovi o
s'esmeni. Cinc dies abans, de tota manera, l'acta i qualsevol altra
documentació ha d'estar a disposició dels socis al local social.
Article
12
a) L'Assemblea General es constitueix
vàlidament sigui quin sigui el nombre de socis presents o representats.
b) El 10 % dels socis poden sol·licitar
a l'òrgan de govern la inclusió en l'ordre del dia d'un o més assumptes per
tractar. En el cas que ja s'hagi convocat l'Assemblea, poden fer-ho dins el
primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data
en què aquest òrgan s’ha de reunir. L’Assemblea únicament pot adoptar acords
respecte als punts inclosos en l'ordre del dia, llevat que s’hagi constituït
amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la convocatòria d’una
nova assemblea general.
Article
13
a) En les reunions de l'Assemblea
General, correspon un vot a cada membre de l'associació.
b) Els acords es prenen per majoria
simple de vots dels socis presents o representats.
c) Per adoptar acords sobre la
modificació dels estatuts, la dissolució de l'associació, la constitució d'una
federació amb associacions similars o la integració en una de ja existent, i la
disposició o alienació de béns, es requereix una majoria qualificada dels socis
presents o representats (els vots afirmatius superen la meitat dels emesos). En
qualsevol cas, l'elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses
candidatures, es fa per acord de la majoria simple o relativa dels socis
presents o representats (més vots a favor que en contra).
d) Les candidatures que es presenten
formalment tenen dret a una còpia de la llista dels socis i dels seus domicilis
i adreces de correu electrònic, sempre que se n’hagi obtingut l’autorització
expressa.
Capítol
IV. La Junta Directiva
Article
14
a) Qualsevol membre de l'Associació pot
optar formar part de la Junta Directiva. El nombre màxim de membres de la Junta
serà de 15 persones incloent-hi els càrrecs de president, vicepresident,
secretari i vocals.
b) La Junta Directiva regeix, administra
i representa l'associació. Componen aquest òrgan el president, el
vicepresident, el secretari, el tresorer i els vocals, càrrecs que han de ser
exercits per persones diferents.
c) L'elecció dels membres de la Junta
Directiva, que han de ser socis i majors d’edat, es fa per votació de
l'Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després d'haver
acceptat el càrrec.
d) El nomenament i el cessament dels
càrrecs s’han de comunicar al Registre d’Associacions mitjançant un certificat,
emès pel secretari sortint amb el vistiplau del president sortint, que ha
d’incloure també l’acceptació del nou president i del nou secretari.
e) Els membres de la Junta Directiva
exerceixen el càrrec gratuïtament.
Article
15
a) Els membres de la Junta Directiva exerceixen
el càrrec durant un període de dos anys màxim, sense perjudici que puguin ser
reelegits.
b) El cessament dels càrrecs abans
d'extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir-se per:
1.
mort o declaració d’absència, en el cas de les persones físiques, o extinció,
en el cas de les jurídiques
2. incapacitat o inhabilitació
3.
renúncia notificada a l’òrgan de govern
4.
separació acordada per l’assemblea general
5.
qualsevol altra causa que estableixin la llei o els estatuts.
c) Les vacants que es produeixin en la
Junta Directiva s'han de cobrir en la primera reunió de l'Assemblea General que
tingui lloc. Mentrestant, un membre de l'associació pot ocupar provisionalment
el càrrec vacant.
Article
16
a) La Junta Directiva té les facultats
següents:
1.
Representar, dirigir i administrar l'associació de la manera més àmplia que
reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions preses per l'Assemblea
General, d'acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta
Assemblea estableixi.
2.
Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels
organismes públics i per exercir tota mena d'accions legals i interposar els
recursos pertinents.
3. Proposar a l'Assemblea General la defensa dels interessos de
l'associació.
4.
Proposar a l'Assemblea General la defensa de l'establiment de les quotes que
els membres de l'associació han de satisfer.
5. Convocar les assemblees generals i controlar
que es compleixin els acords que s'hi adoptin.
6.Presentar
el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè
els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.
7.
Contractar els empleats que l'associació pugui tenir.
8. Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se
perquè els serveis funcionin amb normalitat.
9.
Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els
fins de l'associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a
terme.
10.
Nomenar els vocals de la Junta Directiva que s'hagin d'encarregar de cada grup
de treball, a proposta dels mateixos grups.
11. Dur a terme les
gestions necessàries davant d'organismes públics, entitats i altres persones,
per aconseguir:
-subvencions o altres ajuts
-l'ús de locals o edificis que puguin
arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també un centre de
recuperació ciutadana
12. Obrir comptes corrents i llibretes d'estalvis a qualsevol
establiment de crèdit o d'estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest
dipòsit. La disposició dels fons es determina a l'article 28.
13.
Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i
donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.
14.
Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d'una manera específica a
algun altre òrgan de govern de l'associació o que li hagi estat delegada
expressament.
Article
17
a) La Junta Directiva, convocada
prèviament pel president o per la persona que el substitueixi, s'ha de reunir
en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, que en
cap cas no pot ser inferior a una vegada cada trimestre.
b) S'ha de reunir en sessió
extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el president o bé si ho
sol·licita un terç dels membres que la componen.
Article
18
a) La Junta Directiva queda constituïda
vàlidament si ha estat convocada amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat
més un dels seus membres.
b) Els membres de la Junta Directiva
estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que,
per causes justificades, poden excusar-se'n. L'assistència del president o del
secretari o de les persones que els substitueixin hi és necessària sempre.
c) La Junta Directiva pren els acords
per majoria simple de vots dels assistents.
Article
19
a) La Junta Directiva pot delegar alguna
de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si
compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços del seus membres.
b) També pot nomenar, amb el mateix
quòrum, un o uns quants mandataris per exercir la funció que els confiï amb les
facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.
c) No són delegables la formulació dels
comptes ni els actes que hagin de ser autoritzats o aprovats per l’Assemblea
General.
Article
20
Els acords de la Junta Directiva s'han de
fer constar en el llibre d'actes i han de ser signats pel secretari i el
president. En iniciar-se cada reunió de la Junta Directiva, s'ha de llegir
l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi o es rectifiqui, si és procedent.
Capítol
V. La presidència i la vicepresidència
Article
21
a)
Són pròpies del president les funcions següents:
1. Dirigir i representar legalment l'associació, per delegació de
l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
2. Presidir i dirigir els
debats, tant de l'Assemblea General com de la Junta Directiva.
3. Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d'empat.
4. Establir la convocatòria de les reunions de l'Assemblea General
i de la Junta Directiva.
5. Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari de
l'associació.
6. Les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les
quals el deleguin l'Assemblea General o la Junta Directiva.
7.
El president és substituït, en cas d'absència o malaltia, pel vicepresident —si
n’hi ha— o el vocal de més edat de la Junta, per aquest ordre.
Capítol
VI. La tresoreria i la secretaria
Article
22
El tresorer té com a funció la custòdia
i el control dels recursos de l'associació, com també l'elaboració del
pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Porta un llibre de caixa.
Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Paga les factures
aprovades per la Junta Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel
president, i ingressa el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit
o d'estalvi.
Article
23
El secretari ha de custodiar la
documentació de l'associació, aixecar, redactar i signar les actes de les
reunions de l'Assemblea General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els
certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de registre de socis.
Capítol
VII. Les comissions o grups de treball
Article
24
a) La creació i constitució de qualsevol
comissió o grup de treball, l'han de plantejar els membres de l'associació que
vulguin formar-los, que n'han d'assabentar la Junta Directiva i explicar les
activitats que es proposen dur a terme mitjançant l'exposició d'una memòria
d'activitats de caràcter anual (revisable i ajustable sempre que sigui
necessària).
b) La Junta Directiva s'ha de preocupar
d'analitzar les diferents comissions o grups de treball, els encarregats dels
quals li han de presentar un cop al mes un informe detallat de les seves
actuacions.
c) Les diferents comissions o grups de
treball vetllaran en tot moment pel bé col·lectiu i seran responsabilitat seva
el correcte funcionament de les activitats que organitzi , l'elaboració del
pressupost anual o puntual per a aquestes activitats i que prèviament haurà
d'estar autoritzat pel Tresorer, President i finalment aprovat per la Junta
Directiva. Les comissions estaran formades sempre d'un mínim de 2 membres.
d) Els càrrecs de la Junta Directiva es
podran compatibilitzar amb les diferents comissions de les que vulguin
participar.
e) La vigència de cada comissió estarà
lligada al termini de temps que tingui la Junta amb un màxim de 2 anys.
Serà responsabilitats de les comissions
també:
1.
Informar puntualment a la Junta Directiva de forma trimestral i/o quan sigui
necessari sobre el desenvolupament de les activitats que coordini.
2.
Aportar solucions i/o esmenes que, pel seu caràcter general (necessitat de
modificar contractacions, detectar situacions greus per a la seguretat dels
alumnes i membres de l'Associació, problemes de convivència, dur a terme les
gestions necessàries davant d'organismes públics , entitats i altres persones
alienes a l'Associació , etc.) i que hagin de ser resoltes per l'òrgan de
govern de l'Associació (Junta Directiva).
3.
Atendre correctament totes les sol·licitudas indicacions, proposicions,
esmenes, queixes, crítiques, etc. que es puguin fer a l'Associació i a les
diferents comissions. Aquestes indicacions , si es considera que afecten
negativament al benestar dels alumnes, s'elevaran de forma immediata a la Junta
Directiva per ser tractades i resoltes amb la major brevetat possible.
4.
Ser conseqüent amb els punts exposats en l'article 2 d'aquests estatuts.
Capítol
VIII. El règim econòmic
Article
25
Els recursos econòmics de l'associació
es nodreixen de:
a) les quotes que fixa l'Assemblea
General per als seus membres
b) les subvencions oficials o
particulars
c) les donacions, les herències o els
llegats
d) les rendes del patrimoni mateix o bé
d'altres ingressos que puguin obtenir-se
Article
26
a) Tots els membres de l'associació
tenen l'obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames,
de la manera i en la proporció que determini l'Assemblea General a proposta de
la Junta Directiva.
b) L'Assemblea General pot establir
quotes d'ingrés, quotes periòdiques mensuals —que s'han d’abonar per mesos,
trimestres o semestres, segons el que disposi la Junta Directiva— i quotes
extraordinàries.
Article
27
L'exercici econòmic coincideix amb l'any
escolar. Comença l'1 de setembre i queda tancat el 31 d'agost de l'any següent.
Article
28
a) En els comptes corrents o llibretes
d'estalvis obertes en establiments de crèdit o d'estalvi, hi han de figurar les
signatures del president, el tresorer i el secretari.
b)Per poder disposar dels fons n'hi ha
prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer o bé la del
president.
c) L'Associació podrà sol·licitar
finançament aliè en Bancs o Caixes sempre que l'Assamblea General primer i la
Junta Directiva després (ambdues amb una majoria de tres quartes parts) ho
aprovin. Aquest finançament (crèdit bancari) no suposarà mai més del 5% del
pressupost de l'any en curs o un màxim de 3.000; euros i sempre que es pugui
s'haurà de cancel·lar dins del termini que resti per renovar la Junta Directiva
(si aquest es troba en els primers dels dos anys) o en un termini màxim de dos
anys.
Capítol
IX. El règim disciplinari
Article
29
a) L'òrgan de govern pot sancionar les
infraccions comeses pels socis.
b) Aquestes infraccions es poden
qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions corresponents poden
anar des d'una amonestació fins a l’expulsió de l'associació, segons el que
estableixi el reglament intern.
c) El procediment sancionador s'inicia
d'ofici o bé com a conseqüència d'una denúncia o comunicació. En el termini de
10 dies, la Junta Directiva nomena un instructor, que tramita l'expedient
sancionador i proposa la resolució en el termini de 15 dies, amb audiència
prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i
aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l'adopta
aquest òrgan de govern també dins d'un període de 15 dies.
d) En els casos de sancions per faltes
molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades poden
sol·licitar la ratificació de la sanció davant la primera assemblea general que
tingui lloc.
Capítol
X. La dissolució
Article
30
L'associació pot ser dissolta si ho
acorda l'Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari expressament
per a aquest fi.
Article 31
a) Un cop
acordada la dissolució, l'Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes
tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l'associació, com a la
finalitat, l'extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
b) L'Assemblea
està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui
necessari.
c) Els membres
de l'associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva
responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos
hagin contret voluntàriament.
d) El romanent
net que resulti de la liquidació s'ha de lliurar directament a l'entitat
pública o privada sense afany de lucre
que, en l'àmbit territorial d'actuació de l'associació, hagi destacat més en la
seva activitat a favor d'obres benèfiques.
e) Les funcions
de liquidació i d'execució dels acords a què fan referència els apartats
anteriors d'aquest mateix article, són competència de la Junta Directiva si
l'Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora
especialment designada a aquest efecte.
Aquests estatuts s’han aprovat en
l’assemblea general de data 30 de setembre de 2019 .
Article 1
Amb la denominació ASSOCIACIÓ DE
MARES I PARES D’ALUMNES DE L’ESCOLA JORBA es constitueix l’associació,
que regula les seves activitst per la Llei Orgànica 8/1985 de 3 de juliol del dret a
l'educació, Decret 202/1987 de 19 de maig , del Departament d'Ensenyament i les
restants disposicions d'aplicació i subsidiàriament per la Leli 4/2008, de 24
d'abril del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones
jurídiques, i la Llei
Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
Article 2
Els fins de l’Associació
són:
a) Donar suport i
assistència als membres de l'Associació i, en general, als pares, mares o
tutors, als professors i als alumnes del centre i també, als seus òrgans de
govern i de participació, en tot allò que fa referència a l'educació dels
alumnes matriculats al centre.
b) Vetllar pel respecte
als drets dels alumnes i per l'efectiva igualtat d’aquests drets, sense
discriminació per raons socials, econòmiques, ideològiques, religioses, de
raça, de sexe ni de minusvalidesa física o psíquica.
c) Promoure la
participació de mares i pares dels alumnes en la gestió del centre.
d) Assistir els pares,
mares i tutors dels alumnes en l'exercici del seu dret a intervenir en el
control i la gestió del centre quan sigui sostingut amb fons públics.
e) Facilitar la
col·laboració del centre en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de
l'entorn.
f) Vetllar per que el
centre educatiu sigui una escola sana, solidària, democràtica i respectuosa amb
els costums i tradicions de l'entorn sociocultural i respectuosa amb el medi
ambient.
g) Col·laborar en les
activitats educatives del centre i cooperar amb el Consell Escolar en
l'elaboració de directrius per a la programació d'activitats complementàries,
extraescolars o de serveis.
h) Promoure i organitzar
la realització d'activitats extraescolars artístiques, culturals,
esportives i recreatives que contribueixin al desenvolupament dels alumnes.
i) Promoure la plena
realització del principi de gratuïtat de l'ensenyança.
j) D'altres que, en el
marc de la normativa educativa, els assignin els seus estatuts. En queda exclòs
tot ànim de lucre.
Article 3
3.1. El domicili
de l'Associació queda fixat al carrer:
Carrer de les Eres,
núm.17
08719 Jorba
Barcelona
3.2. El seu àmbit
d'activitats principals es circumscriu fonamentalment a Catalunya, tot i que no
exclou altres àmbits d’actuació.
Capítol II. Els
membres de l’Associació, els seus drets i les seves obligacions
Article 4
Poden ser socis de
l'Associació els pares, mares o els representants legals dels alumnes
matriculats en el centre que manifestin la seva voluntat de pertànyer com a
tals a l'entitat, i que contribueixin a sostenir-la amb les quotes a què es
refereix l'article 26 d'aquests estatuts.
L'admissió dels socis és
facultat de la Junta
Directiva , que l'acorda un cop els qui la sol·liciten
han acreditat la seva condició de pares, mares o representants legals d'un o
més alumnes del centre.
Article 5
Són drets dels socis:
a) Assistir amb veu i vot a les reunions
de l’Assemblea General.
b) Escollir o ser
escollits per als llocs de representació o per exercir càrrecs directius a
l’Associació.
c) Intervenir en el
govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l’associació, d’acord
amb les normes legals i estatutàries.
d) Exposar a l’Assemblea
i a la Junta Directiva
tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’Associació
i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics vetllant sempre pel
bé col·lectiu.
e) Sol·licitar i obtenir
explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta Directiva o
dels mandataris de l’Associació.
f) Consultar els
llibres de l’Associació.
g) Rebre
informació sobre les activitats de l’Associació.
h) Fer ús dels
serveis comuns que l’Associació estableixi o tingui a la seva disposició.
i) Formar part
dels grups de treball.
j) Posseir un
exemplar dels estatuts.
k) Ésser escoltats
prèviament a l’adopció de mesures disciplinàries.
Article 6
Són deures dels socis:
a) Contribuir
econòmicament a sostenir l'Associació i les seves activitats satisfent
les quotes i les derrames acordades.
b) Comprometre’s amb les
finalitats de l’Associació i participar activament per assolir-les.
c) Complir la
resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatutàries.
d) Acatar i
complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l’Associació.
Article 7
Són causes per ser donat
de baixa de l'Associació:
a) La renúncia
voluntària comunicada per mitjà d'un escrit adreçat a la Junta Directiva.
b) Pèrdua de la condició
de pare, mare, de la pàtria potestat o de la representació legal de
l’alumne.
c) Falta de
pagament de la quota vàlidament acordada.
d) No complir les
obligacions estatutàries.
Per donar de baixa a un
membre caldrà notificar la resolució de forma escrita adjuntant còpia del’acta
de la reunió de la Junta Directiva on es va resoldre tal fet degudament
signada.
Capítol III. L'Assemblea
General
Article 8
8.1. L'Assemblea
General és l'òrgan sobirà de l'Associació, els seus membres en formen part per
dret propi i irrenunciable.
8.2. Els membres de
l'Associació, reunits en Assemblea General legalment constituïda, decideixen
per majoria els assumptes que són competència de l'Assemblea.
8.3. Tots els membres
queden subjectes als acords de l'Assemblea General, incloent-hi els absents,
els qui en discrepen i els presents que s'han abstingut de votar.
Article 9
L'Assemblea General té
les facultats següents:
a) Modificar els
estatuts
b) Escollir i separar
els membres de l'òrgan de govern i controlar-ne l'activitat.
c) Aprovar el pressupost
anual i la liquidació de comptes anuals, i també adoptar els acords per a la
fixació de la forma i l'import de la contribució al sosteniment de l'associació
i aprovar la gestió feta per l'òrgan de govern.
d) Acordar la dissolució
de l'Associació.
e) Incorporar-se a
altres unions d'associacions o separar-se'n.
f) Sol·licitar la
declaració d'utilitat pública.
g) Aprovar el reglament
de règim interior.
h) Acordar la baixa o la
separació definitiva, amb un expedient previ, dels associats i les associades.
i) Conèixer les
sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les altes i les
baixes d'associats i associades per una raó distinta a la de la separació
definitiva.
j) Resoldre sobre
qualsevol altra qüestió que no estigui directament atribuïda a cap altre òrgan
de l'Associació. La relació de les facultats que es fa en aquest article té un
caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions de l'Assemblea
General.
Article 10
10.1. L'Assemblea
General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l'any, dins
dels mesos compresos entre setembre i juny, ambdós inclusivament.
10.2.
L'òrgan de govern pot convocar l'Assemblea General amb caràcter
extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer també quan ho
sol·liciti un nombre d'associats no inferior al 10% del total de l’assciació;
en aquest cas, l'Assemblea ha de tenir lloc, sempre que sigui possible, dins el
termini màximde trenta dies a comptar de
la sol·licitud i amb un mínim de 48 hores.
Article 11
11.1. L'Assemblea és
convocada per l'òrgan de govern mitjançant una convocatòria, que ha de
contenir, com a mínim, l'ordre del dia, el lloc, la data i l'hora de la reunió.
11.2. La
convocatòria s'ha de comunicar quinze dies abans de la data de la reunió,
individualment i mitjançant un escrit adreçat al domicili, correu-e o misatge
de telèfon.
11.3. Les reunions de
l'Assemblea General, les presideix el president de l'Associació. Si no hi és,
l'han de substituir, succesivament, el vicepresident o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha d'actuar
com a secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva
11.4. El secretari
redacta l'acta de cada reunió, que han de signar ell mateix i el president, amb
un extracte de les deliberacions, el text dels acords adoptats, el resultat
numèric de les votacions i la llista de les persones assistents.
Al començament de cada
reunió de l'Assemblea General es llegeix l'acta de la sessió anterior a fi que
s'aprovi o s'esmeni. Cinc dies abans, de tota manera, l'acta i qualsevol altra
documentació ha d'estar a disposició dels socis al local social.
Article 12
12.1. L'Assemblea
General es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de persones
associades presents o representades.
12.2. El 10% dels
associats pot sol·licitar a l'òrgan de govern la inclusió en l'ordre del dia
d'un o més assumptes per tractar i, si ja s'ha convocat l'Assemblea,
sempre que ho facin dins el primer terç del període comprès entre la
recepció de la convocatòria i la data de la reunió d'aquella. La sol·licitud
també es pot fer directament a l'Assemblea, que decideix el que considera
convenient, però únicament pot adoptar acords respecte als punts no inclosos en
l'ordre del dia comunicat en la convocatòria, si així ho decideix una majoria
de les tres quartes parts de les persones presents.
Article 13
13.1. En les
reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada membre de
l'associació.
13.2. Els acords
es prenen per majoria simple de vots dels socis presents o representats(quan
una opció obtingui més vots que l’altra).
13.3. Per adoptar
acords sobre la separació dels membres, la modificació dels estatuts, la
dissolució de l'Associació, la constitució d'una federació amb associacions
similars o la integració en una de ja existent, cal un nombre de vots
equivalent a les dues terceres parts dels assistents. En qualsevol cas,
l'elecció de la Junta
Directiva , si es presenten diverses candidatures, es fa per
acord de la majoria relativa dels socis presents o representats.
13.4. Les
candidatures que es presentin formalment tenen dret a una còpia de la llista
dels socis i dels seus domicilis certificada pel secretari amb el vistiplau del
president.
Capítol IV. La Junta Directiva
Article 14
14.1. Qualsevol
membre de l’Associació pot optar formar part de la Junta Directiva. El nombre
màxim de la junta serà de 15 persones incloent-hi els càrrecs de president, el
vicepresident, el secretari, el tresorer i els vocals.
14.2. La Junta Directiva
regeix, administra i representa l'Associació, i està composta pel
president, el vicepresident, el secretari, el tresorer i els vocals. Tots
aquests càrrecs han de ser exercits per persones diferents sempre que sigui
possible.
14.3.
L'elecció dels membres de la
Junta Directiva , que han de ser associats, es fa per votació
de l'Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després
d'haver acceptat el càrrec. L’elecció es fa per majoria simple de vots.
14.4. El nomenament
i el cessament dels càrrecs han de ser certificats pel secretari sortint,
amb el vistiplau del president sortint, i s'han de comunicar al Registre
d'Associacions.
14.5. Els membres
de la Junta Directiva
no poden dur a terme cap activitat retribuïda per l'Associació.
Article 15
15.1. Els membres
de la Junta Directiva
exerceixen el càrrec durant un període de 2 anys sense perjudici que puguin ser
reelegits.
15.2. El cessament
dels càrrecs abans d'extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot
esdevenir-se per:
a) Dimissió
voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual se n'exposin els motius.
b) Malaltia que
incapaciti per exercir el càrrec.
c) Baixa com a
membre de l'Associació.
d) Sanció per una
falta comesa en l'exercici del càrrec.
15.3. Les vacants
que es produeixin en la
Junta Directiva s'han de cobrir en la primera reunió de
l'Assemblea General que tingui lloc. Mentrestant, un membre de l'Associació pot
ocupar provisionalment el càrrec vacant.
Article 16
a) Representar, dirigir
i administrar l'Associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així
mateix, complir les decisions preses per l'Assemblea General, d'acord amb les
normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableixi.
b) Prendre els acords
que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per
exercir tota mena d'accions legals i interposar els recursos pertinents.
c) Proposar a
l'Assemblea General la defensa dels interessos de l'Associació.
d) Proposar a
l'Assemblea General l'establiment de les quotes que els membres de l'Associació
han de satisfer.
e) Convocar les
assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s'hi adoptin.
f) Presentar l'estat de
comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprovi, i
confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.
g) Contractar els empleats
que l'Associació pugui necessitar de forma plenament justificada (per càrrega
de feina i capacitat econòmica)
h) Inspeccionar la
comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.
i) Establir grups de
treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de
l'Associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a terme.
j) Nomenar els
vocals de la Junta
Directiva que s'hagin d'encarregar de cada grup de treball, a
proposta dels mateixos grups.
k) Dur a terme les
gestions necessàries davant d'organismes públics, entitats i altres persones,
per aconseguir:
- Subvencions o altres
ajuts.
- L'ús de locals o
edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també
un centre de recuperació ciutadana.
l) Obrir comptes
corrents i llibretes d'estalvis a qualsevol establiment de crèdit d'estalvi i
disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit. La disposició dels fons es
determina a l'article 29.
m) Resoldre
provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne
compte en la primera reunió de l´Assemblea General.
n) donar de baixa a
membres de l’Associació per l’incompliment del previst en l’article 7.
o) donar d’alta a nous
membres quan aquests s’hagin incorporat un cop iniciat el curs.
p) proposar a
l’Assamblea General la modiciació total o puntal dels estatuts.
q) informar a tots els
membres dels acords i gestions que siguin de caràcter informatiu general a
través de qualsevol medi internet, butlletí, notificació,etc.
q) Qualsevol altra
facultat que no estigui atribuïda d'una manera específica a algun altre òrgan de
govern de l'Associació o que li hagi estat delegada expressament.
r) Vetllar per la
confidencialitat de les dades personals dels membres i alumnes de l’escola.
Article 17
17.1. La Junta Directiva ,
convocada prèviament pel president o per la persona que el substitueixi, s'ha
de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres
decideixin.
17.2. S'ha de reunir en
sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el president o
bé si ho sol·licita una quarta part dels membres que la componen.
Article 18
18.1. La Junta Directiva
queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació i hi ha un
quòrum de la meitat més un.
18.2. Els membres
de la Junta Directiva
estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que,
per causes justificades, poden excusar-se'n. L'assistència del president o del
secretari o de les persones que els substitueixin hi és necessària sempre.
18.3. Quan no pot
fer-ho per consens, La
Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots
dels assistents.
Article 19
19.1. La Junta Directiva
pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups
de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços del seus
membres.
19.2. També pot
nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per exercir la funció
que els confiï amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.
Article 20
Els acords de la Junta Directiva
s'han de fer constar en el llibre d'actes i han de ser signats pel secretari i
el president. En iniciar-se cada reunió de la Junta Directiva ,
s'ha de llegir l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi o es rectifiqui, si
és procedent.
Capítol V. El
president i el vicepresident
Article 21
Són pròpies del
president les funcions següents:
a) Dirigir i representar
legalment l'Associació, per delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
b) Presidir i
dirigir els debats, tant de l'Assemblea General com de la Junta Directiva.
c) Emetre un vot
de qualitat decisori en els casos d'empat.
d) Establir la
convocatòria de les reunions de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
e) Visar les actes
i els certificats confeccionats pel secretari de l'Associació.
f) Les
atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les quals el deleguin
l'Assemblea General o la
Junta Directiva.
El president és
substituït, en cas d'absència o malaltia, pel vicepresident o el vocal que estigui designat per aquests casos, per
aquest ordre.
Capítol VI. El
tresorer i el secretari
Article 22
El tresorer té com a
funció la custòdia i el control dels recursos de l'Associació, com també
l'elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes.
Portar un llibre de
caixa. Signar/girar els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria.
Pagar les factures aprovades per la Junta Directiva , les quals han d'ésser visades
prèviament pel president, i ingressar el que sobra en dipòsits oberts en
establiments de crèdit o d'estalvi.
Article 23
El secretari ha de custodiar
la documentació de l'Associació, aixecar, redactar i signar les actes de les
reunions de l'Assemblea General i la Junta Directiva , redactar i autoritzar els
certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de registre de socis.
Així mateix s’ocuparà de la correspondència social i del segell de
l’Associació.
Capítol VII .
Les comissions o grups de treball
Article 24
24.1. La creació i
constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l'han de plantejar els
membres de l'Associació que vulguin formar-los, que n'han d'assabentar la Junta Directiva i
explicar les activitats que es proposen dur a terme mitjançant l’exposició
d’una memòria d’activitats de caràcter anual (revisable i ajustable sempre que
sigui necessària).
24.2. La Junta Directiva
s'ha de preocupar de supervisar les diferents comissions o grups de treball,
els encarregats dels quals han d’informar a la Junta Directiva de
les seves actuacions.
24.3. Les diferents
comissions o grups de treball vetllaran en tot moment pel be col·lectiu i seran
responsabilitat seva el correcte funcionament de les activitats que organitzi,
l’elaboració del pressupost anual o puntual per a aquestes activitats i que
prèviament haurà d’estar autoritzat pel Tresorer, President i finalment aprovat
en la Junta
Directiva. Les comissions estaran formades sempre amb un mínim
2 i un màxim de 4 o més membres.
24.4. Els càrrecs de la Junta Directiva
podran compatibilitzar els de les diferents comissions amb les que desitgin
participar.
24.5. La vigència de
cada comissió estarà lligada al termini de temps que tingui la Junta amb un
màxim de 2 anys.
Serà responsabilitat
seva també:
- Informar puntualment a la Junta Directiva de
forma trimestral i/o quan sigui necessari sobre el desenvolupament de les
activitats que coordini.
- Aportar solucions i/o esmenes que, pel
seu caràcter general (necessitat de modificar contractacions, detectar
situacions greus o molt greus* per a la seguretat dels alumnes i membres de
l’Associació, problemes de convivència, dur a terme les gestions
necessàries davant d'organismes públics, entitats i altres persones alienes a
l’Associació, etc) i que hagin de ser resoltes per l’òrgan de govern de
l’Associació (Junta Directiva).
- Atendre
correctament a totes les sol·licituds, indicacions, proposicions,
esmenes, queixes, crítiques, etc que es puguin fer a l’Associació i a les
diferents comissions. Aquestes indicacions, si es consideren que afecten
negativament al benestar dels alumnes s’elevaran de forma immediata a la Junta Directiva
per ser tractades i resoltes amb la major brevetat possible.
- Ser
conseqüent amb els punts exposats en l’article 2 d’aquests estatuts.
*Nota: s’entendran per
situacions greus o molt greus aquelles que es consideri de forma objectiva
que posen en risc la integritat física i/o psíquica dels alumnes i/o
membres de l’Associació (accidents), i aquelles que puguin provocar situacions
que es consideri que de forma objectiva puguin provocar pèrdues materials i/o
econòmiques per a l’escola i l’Associació (incidents).
24.6. A les activitats extraescolars (incloses
les realitzades durant els mesos de juliol i setembre) s’hi podran inscriure
nens i nenes d’altres centres i municipis sempre i quan ni els alumnes del
centre ni les activitats organitzades per l’Associació puguin sortir perjudicades.
Capítol
VIII. El règim econòmic
Article 25
Aquesta associació no té
patrimoni fundacional.
Article 26
Els recursos econòmics
de l'Associació es nodreixen de:
a) les quotes que
fixa l'Assemblea General per als seus membres
b) les subvencions
oficials o particulars
c) les donacions,
les herències o els llegats
d) altres
ingressos que pugui obtenir a partir d’activitats aprovades per la Junta Directiva.
Article 27
Tots els membres de
l'Associació tenen l'obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant
quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l'Assemblea
General, a proposta de la
Junta Directiva.
L'Assemblea General pot
establir quotes d'ingrés, quotes periòdiques mensuals - que s'abonaran per
mesos, trimestres o semestres, i/o segons el que disposi la Junta Directiva -
i quotes extraordinàries.
Sempre que es pugui les
quotes s’abonaran mitjançant transferència i gir de rebuts bancaris.
Les decisions
econòmiques i financeres que es decideixin en la Junta Directiva
s’aprovaran amb una majoria de tres quartes parts.
Article 28
L'exercici econòmic
coincideix amb l’any escolar: Comença l’1 de setembre i queda tancat el 31
d’agost de l’any següent.
Article 29
En els comptes corrents
o llibretes d'estalvis obertes en establiments de crèdit o d'estalvi, hi han de
figurar les signatures del president, el tresorer i el secretari.
Per poder disposar dels
fons n'hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer o
bé la del president.
Article 30
L’Associació podrà
sol·licitar finançament aliè en Bancs o Caixes sempre que l’Assamblea General
primer i la Junta
Directiva després (ambdues amb una majoria de tres quartes
parts) ho aprovin. Aquest finançament (crèdit bancari) no suposarà mai més del 5%
del pressupost de l’any en curs o un màxim de 3.000,00 euros (tres mil euros) i
sempre que es pugui s’haurà de cancel·lar dins del termini que resti per
renovar la Junta
Directiva ( si aquest es troba en els primer dels dos anys) o
en un termini màxim de 2 anys.
Capítol IX. El règim
disciplinari
Article 30
L'òrgan de govern pot
sancionar les infraccions comeses pels socis que incompleixen les seves
obligacions.
Aquestes infraccions es
poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions
corresponents poden anar des d'una amonestació fins a l´expulsió de
l'Associació, segons el que estableixi el reglament intern.
El procediment
sancionador s'inicia d'ofici o bé com a conseqüència d'una denúncia o
comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva
nomena un instructor, que tramita l'expedient sancionador i proposa la
resolució en el termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte
infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per tres
quartes parts dels membres de la Junta Directiva ,
l'adopta aquest òrgan de govern també dins d'un període de 15 dies.
Contra les sancions per
faltes greus i molt greus acordades per la Junta Directiva ,
les persones interessades hi poden recórrer, si el reglament intern estableix
el procediment per fer-ho, davant la primera assemblea general que tingui lloc.
Capítol X. La
dissolució
Article 31
L'Associació pot ser
dissolta si ho acorda l'Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari
expressament per a aquest fi.
Article 32
31.1. Un cop
acordada la dissolució, l'Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes
tan pel que fa a la destinació dels béns i drets de l'Associació, com a la
finalitat, l'extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
31.2. L'Assemblea
està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui
necessari.
31.3. Els
membres de l'Associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva
responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos
hagin contret voluntàriament.
31.4. El
romanent net que resulti de la liquidació s'ha de lliurar directament a
l'Associació de mares i pares que es mantingui dins de la ZER El Ventall , a
l’entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l'àmbit
territorial d'actuació de l'Associació, hagi destacat més en la seva activitat
a favor d'obres benèfiques.
31.5. en el cas que
l’Escola Jorba passi a estar gestionada de forma autònoma respecte la ZER El Ventall els
bens, drets i obligacions de l’Associació Escola Jorba es mantindran i no
suposaran en cap cas haver de liquidar l’Associació i obrir-ne una altra de
nova. En qualsevol cas, si es produeix una situació com aquesta o similar
caldrà exposar en l’Assamblea General i la Junta Directiva
després com abordar aquest tema i resoldre’l de forma eficient.
31.6. Les funcions
de liquidació i d'execució dels acords a què fan referència els apartats
anteriors d'aquest mateix article són competència de la Junta Directiva si
l'Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora
especialment designada democràtica i respectuosa amb els costums i tradicions
de l'entorn sociocultural.
h) Col·laborar en les
activitats educatives del centre i cooperar amb el Consell Escolar en
l'elaboració de directrius per a la programació d'activitats complementàries,
extraescolars o de serveis.
Jorba, maig 2012
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada